ARALIK AYI ÇALMA LİSTESİ

Kış geldi ve ben de aşırı romantik aşk şarkılarını biraz da olsa geride bıraktım. Kasım ayında, sonbaharın son anlarını yaşarken romantik ve yavaş şarkılar dinlemiştim. Bu ay ise Rock müziğin farklı tonlarını dinledim genelde.



Kaçak, bir dönemin ünlü Rock müzik furyası sırasında kulağıma gelen, sert ve güzel müzik yapan bir grup. "Koymaz", özellikle klibi ile de gönlümüzde taht kurmuş bir şarkı. Aralık ayına Kaçak dinleyerek başladım.


Ayşe Saran, Kasım ayından kalma bir bir şarkı ile bu ay listede. "Kimim Ben" Kasım ayından beri dinlediğim ve şarkıların sertleşmesine neden olan şarkı. Yani bu ayın çalma listesinin sert olmasının nedeni aslında bu şarkı diyebiliriz. 2014 yılında gayet politik bir dönemde çıkan albümün bazı şarkılarındaki sözler agresif ama sonuçta bu Rock müziğin doğasında var. Albüm kapağının güzelliğini de unutmayalım


Murder King, çoğunlukla Dorock Taksim'den bildiğimiz bir grup. Yine o politik dönemde yani 2014'te bir albüm yaptılar:Gürültü Kirliliği. Aynı agresif sözler bu albümde de bulunuyor ve bu albüm benim çok başarılı bulduğum bir albüm. Albümdeki en sevdiğim şarkı olan "Kabusun Sonunda" Aralık ayında fazlaca dinlediğim şarkılardan biri. Fırat Öz'ün muhteşem solosuna daha iyi tanık olabilmek için şarkının gitar videosunu ekliyorum. Böylelikle Fırat Öz'ün YouTube kanalına da bağlanmış oluruz. 





2005 yılı Çilekeş gibi birçok grubun patladığı bir dönem diyebiliriz. Dream TV'nin gençler tarafından izlendiği ve hatta MTV'nin Türkiye'ye yatırım yapmasına neden olacak kadar büyük bir akım başlamıştı. O dönemden kalan birkaç grup kaldı. Bunlardan biri de Çilekeş. Dinlediğim şarkılar sertleştikçe Çilekeş de aklıma düşmüş oldu. Karar vermek aslında çok da zor olmadı "Kendimden Geriye" başa sarıp birkaç kez dinlediğim şarkılardan biriydi bu Aralık ayında.




Sadece Rock değil çok güzel metal müzik örnekleri de var Türkiye'de. Lisedeyken Melodik Metal türündeki parçaları çok dinlerdim. Affliction da bana o günlerden kalma bir yadigar diyebiliriz. 2007'de çıkarttıkları Execution is Necessary albümü son derece değerli bir albüm benim için. YouTube'da ne yazık ki ses kalitesi çok kötü bir versiyonu var albümdeki en sevdiğim şarkısı "Raven"ın. Ama yine de \m/





Soul Sacrifice, Türkiye'deki değerli metal gruplarından. Bundan 8-10 yıl önce, metal müzik festivalleri revaçtayken kendilerini bir festivalde dinleme fırsatı bulmuştum. Günümüzde bu tür festivallerin sayısı azalmış olsa da kendilerini  Spotify ve YouTube gibi platformlarla seslerini gayet iyi duyuruyorlar bence. Türkiye'nin tartışmasız en başarılı metal grubu Pentegram'ın bir parçası olan 
"Fly Forever" grubun 2012'de çıkarttıkları Carpe Mortem albümünden bir cover. 




Affliction'dan bahsederken Melodik Death Metal'den bahsetmiştik. Bir sonraki nesil de Pitch Black Process. Aynı kişiler, aynı tarz  ancak farklı grup ismi ile çıkan bir albüm Derin. Çok da şahane albümden değerli bir parça "A Soundtrack For The Lonely". Bu tarz şarkıları dinledikçe keşke devam etseler de daha fazla albüm yapsalar da biz de daha farklı güzel şarkılar dinleyebilsek diyorum. 



Saints 'n' Sinners Türk olamayacak kadar kulağa hoş gelen bir müzik yapıyor aslında. İlk duyduğumda inanamadım kısaca. Fakat klipte "kepçe" kullanan başka bir millet olamaz diye düşünüyorum. Tek kelime ile muhteşem! Power - Heavy Metal. Gayet başarılı bir sound ve tarzın başarılı bir icrası. Kesinlikle dinlenmesi ve desteklenmesi gereken bir grup bence. 
Not: Grubun tüm üyeleri üniversiteyi 7 yılda bitirmişler, şarkının ismi bu yüzden "7 Years in Hell"



Yıllardır Kurban dinliyoruz. Bir dönem ayrıldılar, üyeler farklı gruplarda farklı projelere imza attılar ve onlar da çok güzel oldu. Fakat Kurban her zaman Türkiye'deki saygın yerini ve tarzını bozmadan devam eden müziğine bir şekilde devam etti. Birçok şarkısını dinledim bu ay içinde ama ne çok eski ne çok yeni, 2014'te çıkarttıkları Sahip albümünden bir parça olan "Misafir'" çalma listesine eklemek istedim. 





"Joe Lynn Turner Bursa'da." Bu inanılmaz cümle yanlış hatırlamıyorsam 2009 yılında gerçekleşti. Türkiye'deki değerli rock gitaristlerinden biri olan Cem Köksal ile birlikte Joe Lynn Turner, 35.000 kişinin karşısında Bursa'da muhteşem bir konser verdi ve bu konseri ölümsüzleştirdiler. DVD'si kolay olmasa da hala bulunabilen bu harika konserden "Blood on Blood" tercihim. Daha önce Murat İlkan'dan dinlediğim şarkının o versiyonu da çok güzeldi fakat Joe Lynn Turner'ın tarzının şarkıya yakıştığı da yadsınamaz bir gerçek.

Murat İlkan demişken, kendisinin ne kadar muhteşem bir vokal olduğunu atlamıyoruz tabi ki değil mi? Pentagram'dan bahsetmeye gerek yok. Yıllardır başarılılar. Son dönemde biraz üretim ile ilgili problemleri var sanırım. Daha çok şarkı dinlemek istiyoruz tabi ki onlardan. Ama eski şarkıları da dönüp en baştan yıllarca sıkılmadan dinleyeceğimiz de garanti. 
















Daha yeni Daha eski