KASIM AYI ÇALMA LİSTESİ



6 aydan fazla olacak Nova Norda dinlemeye başlayalı. Gördüm ki Akustikhane'de canlı bir performansı olmuş ve Youtube'a da yüklenmiş. Canlı çaldıkları şarkıları dinlerken ne zamandır "Çıktım Bi' Yola" dinlemediğimi fark ettim. "Güzel şarkı" diyerek playlistime ekledim.


Four Days, aynı isimli albümün açılış şarkısı. Kerem Görsev'i dünyaca ünlü saksafoncu Ernie Watts ile bir araya getiren bu albümde parçalar tamamen enstrümantal. Albümde bu ikiliyedavullarda Ferit Odman ile kontrbassta Kağan Yıldız eşlik ediyor.



Çok uzun zaman oldu Melis DANİŞMEND dinlemiyordum. Bir sabah dilimde "kettle" ile uyandım ve öğleden sonraya kadar şarkıyı tekrarlayıp durdum. Ne kadar 'tatlı-acı' bir şarkı olduğunu sözleri dinleyince bir kez daha hatırladım...

Kettle'da sular kaynattım,  boğazımdan içeri akıttım.
Öyle bir his sensizlik, kalbimi yaktı.


Selen Gülün'ün uzun zamandır devam eden projesi Kadınlar Matinesi'nin ve yakın zaman önce çıkan aynı isimli albümünü dinlerken Şirin Soysal'a rastladım. Ardından hemen ilk albümü "Bir Şeyler Var"ı açıp dinledim ve beni tekrar kendine hayran bıraktı. Buraya da o albümden bir parça ekledim.


Güven Erkin Erkal'ın paylaştığı bir fotoğrafın altına yapılan bir yorum şöyle idi. "Duman'ın Duman olduğu zamanlar." Bu yorum bana eski Duman şarkılarını hatırlattı. İlk iki albümü ne kadar uzun süre sıkılmadan ve büyük bir zevkle dinlediğim fark ettim.



Yavuz Akyazıcı'nın önderliğinde toplanan değerli sanatçılar, farklı popüler şarkıların caz coverlarını yapıyorlar. Bu proje kapsamında 2 albüm çıktı ikisi de birbirinden güzel. İlk albümde vokallerini üstlenen Ece Göksu'dan ve değerli müzisyenlerden güzel bir Hande Yener cover'ı.



Evet, çoğu insan gibi ben de gittim ve izledim bu filmi. Müslüm'den bahsediyorum tabi ki. Müzikleri kadar oyunculuk, hikaye ve çekimler konusunda da beni tatmin etti. Uzun süre filmin etkisi ile birçok insan samimi ya da yapay şekilde Müslüm Gürses dinleyecektir. Ama ben burada hem müzik türüne hem Müslüm Baba'ya hem de ona beyaz perdede hayat veren Timuçin Esen'e saygılarımı gönderiyorum.


Eren Çoşkun yeni keşfettim ve henüz üzerine yorum yapacak kadar çok dinlemediğim bir müzisyen. Fakat albümlerini dinlediğimde aklıma takılan melodilerini bir tanesini paylaşmadan edemedim.



Birçok farklı kişiden farklı tarzlarda coverlarını dinlediğim "Düşünme Hiç" parçasının artık orijinal halini dinliyorum ve bu hali beni başka dünyalara götürüyor. Ajda Pekkan'ın neden "Süperstar" olduğunu bir kez daha anlıyoruz.



Bu kadar şarkı dinledikten sonra bambaşka bir tarz ile çalma listesine bu haftalık son vereceğim.
Ne bir yeni albüm ne de bir konser haberi duymuyorum Ayşe Saran'dan. Ne yapıyor ne ediyor bilmiyorum ama Türk rock müzik alemine güzel bir albüm bıraktığı kesin. 10 sene sonra ismini ve şarkılarını unutmamak için onu da buraya ekliyorum.


Playlist'in tamamına ve daha fazlasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://open.spotify.com/user/11129674071/playlist/6Zyes4U45duAsNW0e7oCeS?si=HXm9Vr4kT9yEnSOLiJ8p2A


Daha yeni Daha eski