Altın Gün ile saykodelik dakikalar


Altın Gün ile saykodelik dakikalar

Nasıl başladı bilmiyorum bu 70’ler Türkçe Pop’un yurt dışında popüller olması. Elijah Wood’un “ben bir Selda Bağcan hayranıyım” demesinin üzerinden yıllar geçti ama özellikle avrupadaki festivallerde saykodelik Türkçe müzik çalınmaya devam ediyor.

Yabancı DJ’ler bu döneme ait Türkçe Türkü ve Pop şarkılarını kendi setlistlerine ekliyorlar ve çalıyorlar. Anladığım kadarı ile Avrupa’da insanlara çok farklı bir ton ve tınıda geliyor bu müzik.



Altın Gün’de aslında Hollandalı bir grup ve bu müziği icra ediyorlar. Saykodelik Türkçe Pop diyorlar sanırım bu müziğe. İçlerinde iki de Türk var. Erdinc Ecevit Yildiz ve Merve Dasdemir. Yaptıkları müzik ile beni kendilerine hayran bırakmadılar diyemem.



Kırşehirin Gülleri, nakaratını hepimizin birdiği bir Türkü. Özellikle bas yürüyüşleri ve saza verilen ses efekti ile tamamen saykodelik halde çalınıyor. Bu müziği bu kadar güzel yapan da bu.

Şarkıları çalarken aldıkları zevk yüzlerinden okunuyor. Sadece bu müziğe kendilerini vermemişler müziği sahnede çalarken yaşıyorlar. İyi çalıyorlar fakat sadece bu değil. Bizim alışık olduğumuz, bu müziğe kattıkları hava bu müziği en çok sevmeme neden olan şey sanırım. Bizim bildiğimiz Türkü fakat çalanların Türk olmaması müziğe farklı bir hava katıyor.




Konserleri de ilginçtir genellikle Avrupa’da. İnsanlar dans ederek ve bilmedikleri dilde sözlere eşilk etmeye çalışarak dinilyorlar. Fransa’da Hollanda’da Almanya’da farklı konserler veriyorlar. Türkiye’de konserlerini iple çekiyorum.

Yabancıların bu müzikte ne duyduğunu merak ediyorum. Sanırım hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz. Ama ben çok güzel şeyler duyuyorum.

Sizde youtube’dan ya da farklı müzik platformlarından albüm ve şarkılarına ulaşaiblirsni. Bakalım kaç tanesini biliyorsunuz.


Not: Yemin ediyorum düğünümde çalsınlar isterdim. Nasıl eğlenirdik belli değil.

Sizin de bildiğiniz farklı tarzlarda müzik grupları varsa pylaşabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski